פרגולות ברזל הן יצירה מובהקת של עיצוב אסתטי ופונקציונלי באזורי הבית החיצוניים. הן מוסיפות לבית יופי, אלגנטיות ויוקרה ונראות נפלא גם במרפסת וגם בחצר בין שהן קטנות ומדויקות, ובין שהן גדולות ומרהיבות. כשמדברים על פרגולות ברזל צריך להביא בחשבון לא רק את היופי, את האיכות ואת העמידות שלהן אלא גם – ובמיוחד – את המחיר. מחיר פרגולות ברזל מושפע מנתונים רבים, וכיוון שהביקוש לפרגולות ברזל רב כל כך אצלנו בכתום, נתעמק בו. חולמים על פרגולת ברזל במרפסת או בחצר? הינה כל מה שאתם צריכים לדעת עליה.

 

להבין את ספקטרום המחירים

מחיר פרגולה מברזל מגולוון היא נושא שמעורר סקרנות ועניין בקרב צרכנים שחולמים על אזורים חיצוניים מעוצבים במרפסת או בחצר הבית. המחיר נע בדרך כלל בין 800 ל־1,800 ש"ח למטר רבוע, אך מושפע מגורמים רבים, וכל אחד מהם מוסיף ליופי של הפרגולה, לפונקציונליות שלה וגם לעלות הכוללת. אז בואו ננסה להבין את הספקטרום של המחירים לפני שנקבל החלטה.

 

המיקום משפיע על המחיר – מרפסת או חצר?

הפרמטר הראשון שמשפיע על המחיר של פרגולת הברזל הוא המיקום. מרפסות וחצרות מציבות אתגרים שונים למתקינים ומחייבות היערכות מיוחדת בכל הנוגע לתכנון הפרגולה ולייצור, לעיצוב ולהתקנה שלה.

  • פרגולת ברזל במרפסת – אילוצי השטח והמקום משפיעים על המחיר של הפרגולה, אך המחיר כשלעצמו מושפע גם ממורכבות ההתקנה. מתקינים פרגולה מברזל מגולוון? מחיר יצריך שימוש בחומרים קלים כדי לעמוד בהגבלות המשקל החלות על בנייה במרפסות.
  • פרגולת ברזל בחצר – בחצרות, לעומת המרפסות, יש מקום רב ליצירתיות ולעיצובים מיוחדים בחומרי גלם כבדים. עלות הפרגולה משתנה לפי גודל השטח ולפי מורכבות העיצוב. ככל שהפרגולה גדולה יותר, והעיצוב מתוחכם יותר, כך המחיר הכולל יהיה גבוה יותר.

 

עבודות ברזל מקוריות

 

לקרות או לא לקרות? אפשרויות הקירוי בפרגולת ברזל

קירוי הוא אחד הדברים המרכזיים שיש לחשוב עליהם בתהליך תכנון הפרגולה ועיצובה. חומרי הקירוי משפיעים גם על פרגולה מברזל מחיר, וחשוב להביא אותם בחשבון.

  • פרגולות פתוחות – פרגולות ברזל פתוחות מתאימות לתקציב מוגבל כיוון שהן אינן מצריכות שימוש בחומרי גלם שונים והתקנתן אינה מורכבת. הקסם של העיצוב הפתוח טמון בפשטות שלו, ולכן הוא מתאים לאנשים שאוהבים אסתטיות מינימליסטית בחצר הבית.
  • פרגולות מקורות – אפשרויות הקירוי רבות וכוללות סוכך טבעי, לוחות פוליקרבונט, סוכך חשמלי, לוחות סנטף וכן קירוי קבוע. לכל חומר קירוי יש מחיר נקוב. יש חומרי קירוי זולים, ויש חומרי קירוי יקרים. הבחירה בסוג הקירוי צריכה להתאים לתקציב המשפחתי ולהעדפות האישיות.

מחיר פרגולה מברזל

 

להאיר באלגנטיות – אפשרויות התאורה בפרגולת ברזל

בכל הנוגע להתקנה של פרגולה ברזל, מחיר מושפע גם מאפשרויות התאורה. תאורה מתוכננת ומעוצבת משדרגת כל פרגולת ברזל סטנדרטית לפרגולת ברזל מרהיבה. סוג התאורה שתוסיפו לפרגולה, ומורכבות החיווט וההתקנה ישפיעו על המחיר הכולל.

  • תאורה בסיסית – גופי תאורה בסיסיים לא מייקרים בהרבה את הפרגולה. נורות לד פשוטות או שרשרת נורות מוסיפות לאווירה בפרגולה וליופייה בלי לשבור לכם את הכיס.
  • מערכת תאורה מובנית – מערכת תאורה מובנית כמו פסי לד חכמים או גופי תאורה משולבים אומנם משפרת את האסתטיות של הפרגולה אך מוסיפה לעלויות. מערכות מובנות מצריכות חיווט והתאמה לקיבולת החשמל בבית.

 

פונקציונליות לצד נוחות: סוככים ורפפות חשמליות

אם אתם חולמים על פונקציונליות מרהיבה בפרגולה הביתית, אל תוותרו על סוככים ורפפות חשמליות מתכווננות. כך תוכלו להשמיש את הפרגולה בכל עונות השנה ולשלוט בכמות האור המסתננת לתוכה.

  • רפפות חשמליות – רפפות חשמליות מנעימות את השהייה בפרגולה ומוסיפות פרטיות למשתמשים. המחיר מושפע מגודל הפרגולה וממורכבות המנגנון המתכוונן.
  • סוככים חשמליים – סוכך חשמלי מרחיק מהפרגולה לכלוך, אבק ועיניים סקרניות. הוא גם יעזור לכם ליהנות מהפרגולה בשמש הלוהטת ובגשמי החורף. העלות של הסוכך תושפע מחומר הגלם ומאיכותו.

פרגולה מברזל ועץ

התאמה עונתית – סגירות חורף

כדי להשמיש את הפרגולה בחורף מומלץ לא לוותר על סגירת חורף. אנשים רבים מגלים שסגירת החורף משתלבת היטב בפרגולה ומוסיפה ליופייה ובוחרים לא להסיר אותה ולהשתמש בה לכל אורך השנה. בכתום מתמחים בסגירות חורף איכותיות ומשתמשים רק בחומרי גלם שמתאימים לאקלים הישראלי המגוון.

סגירת החורף תעזור לכם ליהנות ממרחב חיצוני מבודד, נקי ופרטי ולשהות בו בכל שעה ביום ובכל עונה. מחירי סגירת החורף של פרגולת ברזל במרפסת או בחצר מושפעים מחומר הגלם ומאיכותו.

 

פרגולות ברזל בכתום

כולם מסכימים שכל תוספת לפרגולת ברזל מוסיפה לפונקציונליות שלה וליופייה. בין שאתם מתקינים פרגולת ברזל במרפסת גבוהה בבניין רב־קומות, ובין שאתם מתקינים פרגולת ברזל בחצר הבית, הפרגולה תשפר את חזות הבית ותעלה את ערכו, ואתם תוכלו ליהנות ממרחב חיצוני מעוצב, מסוגנן ושימושי.

המחיר של פרגולת ברזל משקף את כל ההחלטות שתקבלו בתהליך התכנון, העיצוב וההתקנה. ההחלטות האלה מבטאות, בין השאר, את המיקום, את הקירוי, את התאורה ואת התוספות. אך לפני שתקבלו החלטה, הביאו בחשבון את הצרכים המשפחתיים שלכם ואת מגבלות התקציב ונסו לאזן בינם ובין צורכי האסתטיקה והפונקציונליות. בסופו של דבר, השקעה בפרגולת ברזל חוצה את גבולות המחיר, אך אין ספק שהיא משתלמת בכל מובן.

רוצים להתקין במרפסת או בחצר פרגולת ברזל מהחלומות? דברו איתנו. הצוות המקצועי והמנוסה של כתום עומד לרשותכם ויכול להגשים את חלום הפרגולה שלכם היום.