היופי של פרגולות העץ חצה מזמן את גבולות הפונקציונליות. פרגולת עץ היא הרבה יותר ממבנה שימושי; היא מבנה מעוצב ומרהיב שמעשיר את אזורי הבית החיצוניים ומעלה את ערך הבית.

רוצים לשדרג את המרפסת או את החצר? עשו את זה עם פרגולה מעץ. המחיר למטר רבוע לא בשמיים, וההשקעה משתלמת לטווח ארוך. לא מפתיע שכל כך הרבה אנשים מתעניינים בפרגולת עץ. הינה כל מה שאתם צריכים לדעת על פרגולה מעץ – מחיר, איכות ותועלת.

 

פרגולה קטנה או גדולה? לקבוע את המחיר מראש

אם אתם חושבים על פרגולות עץ מחירים, אתם צריכים להבין שגודל הפרגולה משפיע על המחיר, אז אתם בהחלט יכולים לקבוע את המחיר מראש. פרגולות עץ גדולות, שמתאימות לרוב לגינות ולחצרות, מצריכות תכנון מבני ותוספת של חומרי גלם.

פרגולות עץ קטנות, שבדרך כלל מותקנות במרפסות, הן מבנים קטנים ופשוטים למדי והעלות הכוללת שלהן נקבעת בהתאם. בין שאתם מתכננים פרגולת עץ במרפסת, ובין שאתם חושבים על פרגולת עץ בחצר, כדאי שתמצאו את האיזון הנכון בין פרגולה מעוצבת ובין מגבלות התקציב שלכם ותקבעו את המחיר מראש.

מחיר פרגולה מעץ

 

סוג העץ – סוד הקסם של הפרגולה

לפני שנדבר על פרגולה מעץ מחיר, נדבר על סוג העץ, כי גם הוא משפיע על המחיר. עצים קשים כמו ארז או עץ סקויה עמידים בפני מזיקים או ריקבון אך מחירם גבוה למדי. לעומת זאת, עצים רכים כמו אורן או במבוק גמישים יותר ונוחים לעיבוד אך מצריכים תחזוקה רבה. סוג העץ משפיע לא רק על מחיר הפרגולה אלא גם על תוחלת החיים שלה ועל התחזוקה שתידרש בה לאורך הזמן. חולמים על פרגולת עץ במרפסת או בגינה? בדקו קודם את מחירון עץ לפרגולה והתקדמו משם.

 

סודות העיצוב של הפרגולה – הדרך הנכונה לאזן בין הסגנון ובין התקציב

ההבדל העיקרי בין פרגולת עץ למרפסת ובין פרגולת עץ לחצר טמון בסגנון העיצוב. אז אם אתם רוצים לדעת כמה עולה פרגולה מעץ, הביאו בחשבון את הגימור, את האלמנטים העיצוביים ואת התוספות. מרפסות באופן טבעי מוגבלות בשטחן, ולכן הפרגולות המותקנות בהן מאופיינות בעיצובים פשוטים ומתמקדות באלמנטים אנכיים כדי למצות את מגבלות השטח.

לעומת זאת, פרגולות גדולות לחצר מתאימות לגימור מעוצב ולתוספות מובנות כמו רפפות מתכווננות, סוככים חשמליים, תאורה, אוורור וחומרי גלם מרובים. הסגנון העיצובי של הפרגולה משפיע על המחיר שלה. אז אם התקציב מוגבל, כדאי להסתפק בפרגולת עץ פשוטה ואסתטית ולוותר על תוספות מיוחדות. ואם אין מגבלות תקציב, אל תוותרו על עיצוב או על תוספות.

 

קרבה לגג – לאזן את העלויות

מחיר פרגולה מעץ מושפע גם מהקרבה של הפרגולה לגג הבניין או למבנה קבוע. בכל הנוגע לפרגולות עץ במרפסת, קרבה לגג הבניין מקילה את ההתקנה ומפחיתה את העלויות משום שפרגולה במרפסת יכולה להסתמך על המבנה הקבוע ואינה מצריכה שלמות מבנית. בניית פרגולת עץ בחצר,

לעומת זאת, מצריכה שלמות מבנית ללא תמיכה של מבנה קבוע כדי להשתלב היטב בסביבה. והעלויות בחצר הבית הן, מן הסתם, גבוהות יותר מהעלויות במרפסת בבניין רב־קומות. אם אתם מתכננים להתקין פרגולת עץ בחצר, כדאי שתביאו בחשבון שהתקנת מבנה עץ ארעי בלי גישה לגג מייקרת את העלויות.

פרגולות עץ

 

תוספות לפרגולה – מותרות או הכרח?

לפני שנדבר על מחיר פרגולה עץ למטר, נדבר על תוספות. הרבה אנשים שואלים אותנו אם תוספות הן מותרות או הכרח, והתשובה שלנו היא שזה תלוי בנקודת המבט שלכם. רוצים לשדרג את הפרגולה? לכו על זה – הוסיפו לה תאורה, רפפות מתכווננות, מרזב, אוורור, סוככים חשמליים או סגירת חורף.

אין מדובר במותרות אך גם לא בהכרח; מדובר בתוספות שיעצימו את ההנאה שלכם מהפרגולה. בדרך כלל אנחנו ממליצים על תאורה מובנית גם בפרגולות עץ למרפסת וגם בפרגולות עץ לחצר. סגירת חורף היא תוספת פונקציונלית חשובה במרפסת וגם בחצר, אך סוככים חשמליים נתונים לשיקול דעתכם וכך מרזבים.

 

הצעת מחיר לפרגולה מעץ – דוגמה

פרגולת עץ בגודל של 30 מ"ר:

סוג העץ: אורן יבש ומחוטא בלחץ, צבוע,

עובי הקורה: קורה מרכזית ברוחב של 10X24, רגליים בעובי של 20X20

פרזולים: במידת הצורך, פלדה מגלוונת.

הצללה/קירוי: סרגלי עץ בגודל של 7X2 ורווח של 2 ס"מ + סנטף (גגון פלסטיק  לפרגולה)

צבע: שכבות צבע או לזור מיוחד ואיכותי, ובשיטת צביעה מקצועית.

סך הכל מחיר של פרגולה מעץ – 28,500 ש"ח.

פרגולה מעץ למרפסת

 

מחיר פרגולת עץ למרפסת או לחצר

ככל שהביקוש לפרגולות עץ עולה, כך אפשרויות העיצוב גדלות. טווח המחירים של פרגולת עץ נע בין 400 ש"ח ל־1200 ש"ח למטר רבוע, אך המחיר הסופי מושפע מגורמים רבים כמו גודל הפרגולה, סגנון עיצוב ותוספות זמניות או קבועות. בסופו של דבר הבחירה בין פרגולת עץ למרפסת ובין פרגולת עץ לחצר תלויה בתנאי השטח ובאפשרויות של כל לקוח.

אם אתם רוצים להתקין פרגולת עץ במרפסת או בחצר, כדאי שתביאו בחשבון את מגבלות השטח שלכם, את מגבלות התקציב, את הצרכים המשפחתיים ואת ההעדפות האישיות. חברת כתום מתמחה בעיצוב פרגולת עץ מכל הסוגים ובכל הגדלים, ואנחנו יכולים לעזור לכם לבחור את פרגולת העץ המתאימה לכם. אז אל תוותרו על חלום הפרגולה; דברו איתנו עוד היום, ובואו נעצב יחד את הפרגולה החדשה שלכם.