שימור ותחזוקה של פרגולה

אין ספק כי תנאי הכרחי לשימור ולתחזוקה נאותים של פרגולות הוא התקנה מקצועית, איכותית ומוקפדת שלה; התקנתה על בסיס בטון או עיגון חזק שלה קיר עם כבלי פלדה היכולים לשאת את משקלה, הקפדה על מרווחים לא גדולים בין הקורות.

אם בוחרים בפרגולת עץ או פרגולת ברזל ועץ (משולבת) חשוב לדעת שתידרש תחזוקה קפדנית, אבל לא פחות חשוב לבחור בסוג עץ איכותי ועמיד כגון דגלאס פייר, אלון, אורן פיני, עץ גושני, עץ אדני ועוד, ובעיקר לוודא כי העץ שייבחר יעבור תהליך אימפרגנציה (הספגת העץ בחומר שמונע ריקבון ובה בעת מגן מפני תולעים ומזיקים שונים). תחזוקה נאותה מחייבת צביעת העץ אחת בשנה או פעמיים בשנה. התייעצו עם מומחים או עם מתקין פרגולות בעל ניסיון ומוניטין בנושא צבע לעץ.

 

חשיבות תחזוקת פרגולה מעץ

בניגוד לסוג אחר- פרגולה אלומיניום – פרגולה עץ מחייבת תחזוקה בשל השפעותיה הבלתי נמנעות של חשיפתה המתמדת לפגעי נזק האוויר. אלא ששימור ותחזוקה אינם מתמצים רק בחזות החיצונית של הפרגולה אלא בווידוא כי יסודותיה מוצקים ואיתנים, כי הברגים מהודקים היטב.

בן אם בחרתם פרגולה לבנה או בצבעי עץ, ההקפדה על בחירת צבע איכותי לעץ וצביעת הפרגולה באופן יסודי נדרשות לא רק לשימור החזות האסתטית שלה אלא מהוות חלק בלתי נפרד משימור איכותה ובטיחותה. החשיפה המתמדת לשמש ולרטיבות עלולה להאיץ את קצב שחיקת העץ וריקבונו. לכן, אם רוצים לשמור על חזות נקייה ואסתטית שלה די בניקויה באמצעות מטאטא וסמרטוט לח (יש להימנע מהרטבתו).

ככל שחומר החיפוי (הגג) של הפרגולה חסין ועמיד יותר בפני גורמי בלאי ושחיקה פוטנציאליים, כך, בהתאמה, פוחת הצורך בפעילות תחזוקה שוטפת. ניתן לבחור מבין מבחר סוגי קירויים לפרגולה ובהם: סנטף (עשוי פוליקרבונט שהוא חומר פלסטי קשיח), במבוק, יריעת פלסטיק עבה, אלומיניום, עץ ועוד.

 

תחזוקה על פי סוג החומר

רבים מהאנשים הבוחרים להתקין פרגולה בביתם נוכחים לדעת כי היא מועילה להם בכל ימות השנה ובכל מזג אוויר, במיוחד פרגולות סגורות משלושה כיוונים. כאשר השטח שבו מותקנת הפרגולה הופך, עם התקנתה, למתחם, ניתן לנצל את הפוטנציאל הגלום בו לשימושים שונים, לרבות לאחסון מוצרים. על מנת לספק להם את ההגנה הנדרשת הטובה ביותר, חשוב לבחור בפרגולה עשויה חומר עמיד בפני גורמי שחיקה ונזק פוטנציאליים.

על מנת לוודא כי אתם תשמרו על הפרגולה באופן מיטבי ותבצעו את פעולות התחזוקה הנדרשות, חשוב להתייעץ עם היצרנים ו/או עם המתקינים, אשר, כצפוי, מכירים היטב את סוג החומר ומאפייניו כמו גם את הפעולות השונות לתחזוקתו. מדובר במוצר שעלותו אינה מבוטלת והוא אמור לשרת אתכם במשך שנים רבות.

אם יש לכם פרגולה עץ, חשוב שיימצא ברשותכם צבע לעץ שמריחה בעת הצורך או על פי המלצת אנשי המקצוע, אחת בכמה זמן. שמירה על הפרגולה ותחזוקתה מהוות ערובה לאיכותה ולחזותה הנאה לאורך זמן.

תכנון פרגולות במרפסת

 

תחזוקת סביבת הגינה או המרפסת

אם לא די בתחזוקת הפרגולה יש צורך לשמור על סביבת עבודה נקייה ונעימה, שכן הפרגולה ממוקמת באזור אליו נרצה לצאת ולבקר לעיתים תכופות.

אם אתם בונים את הפרגולה מעל לפרקט עץ אז חשוב שיהיה זה הפרקט האיכותי ביותר, כזה שיחזיק למשך מספר שנים.

כיום ישנם אנשים הבונים פרגולה מעל לדשא סינטטי, ההמלצה שלנו היא התקנת דשא סינטטי מומלץ ואיכותי, עם סיבים גבוהים וצפופים. כמו כן, לא לשכוח שכאשר מדובר בפרגולות עץ אז הסביבה הקרובה יכולה להשפיע על תקינות ועמידות העץ ולכן יש לשמור היטב על סביבת עבודה נקייה, מחוטאת ומהוקצעת.

6 טיפים מעולים לשמירה ותחזוקה הפרגולה

  1. בחרו את סוג הפרגולה המתאים לצרכים שלכם. ישנם סוגים רבים ושונים של פרגולות, העשויות מחומרים שונים. חשוב לבחור את סוג הפרגולה המתאים לצרכים שלכם, בהתאם לסגנון הבית שלכם, לגודל הפרגולה ולתקציב שלכם.
  2. התקינו את הפרגולה על בסיס יציב. חשוב לוודא שהפרגולה מותקנת על בסיס יציב, כדי למנוע ממנה להתנדנד או להתמוטט.
  3. השאירו רווח בין הפרגולה לבית או למבנה אחר. חשוב להשאיר רווח של לפחות 10 סנטימטרים בין הפרגולה לבית או למבנה אחר, כדי למנוע הצטברות של מים ושלג.
  4. נקו את הפרגולה באופן קבוע. חשוב לנקות את הפרגולה באופן קבוע, כדי למנוע הצטברות של אבק, לכלוך ועובש.
  5. שימו על הפרגולה בעזרת חומר מגן. חומר מגן יעזור להגן על הפרגולה מפני מזג האוויר, פגעי הטבע וההתיישנות.
  6. בדקו את הפרגולה באופן קבוע. חשוב לבדוק את הפרגולה באופן קבוע, כדי לוודא שהיא במצב תקין. אם אתם מזהים כל בעיה, פנו לקבלן פרגולות מקצועי לצורך תיקון.

 

טיפים מיוחדים לשמירה ותחזוקה של פרגולות מעץ, אלומיניום וברזל:

פרגולות מעץ:

  • פרגולות מעץ דורשות תחזוקה רגילה, על מנת לשמור על המראה שלהן. חשוב לצבוע את הפרגולה לפחות פעם בשנה, עם צבע עץ איכותי.
  • אם אתם רוצים להאריך את חיי הפרגולה מעץ, אתם יכולים להשתמש בצבע עץ עם מרכיב של דחוס.
  • אם הפרגולה מעץ נחשפת למים, חשוב להשתמש בצבע עץ עמיד למים.

 

פרגולות מאלומיניום:

  • פרגולות מאלומיניום אינן דורשות תחזוקה רבה. עם זאת, חשוב לנקות את הפרגולה באופן קבוע, כדי למנוע הצטברות של אבק, לכלוך ועובש.
  • אם אתם רוצים להאריך את חיי הפרגולה מאלומיניום, אתם יכולים להשתמש במסיר כתמים מיוחד לאלומיניום.

 

פרגולות מברזל:

  • פרגולות מברזל דורשות תחזוקה רגילה, על מנת לשמור על המראה שלהן. חשוב לצבוע את הפרגולה לפחות פעם בשנה, עם צבע עמיד למים.
  • אם אתם רוצים להאריך את חיי הפרגולה מברזל, אתם יכולים להשתמש בצבע עמיד למים עם מרכיב של אטימה.

 

טיפים נוספים:

  • אם אתם לא בטוחים איך לטפל בפרגולה שלכם, פנו לקבלן פרגולות מקצועי לקבלת ייעוץ.

 

לסיכום,

כאשר אתם בוחרים סוג של פרגולה כדאי להבין מה דורשת התחזוקה שלה, אילו אלמנטים ישפיעו על עמידותה, כיצד ניתן להאריך את חייה ואיך ניתן לשמור עלייה יפה ואסתטית לאורך זמן.

פרגולת סוכה
לייעוץ מקצועי - השאירו פרטים ונחזור בהקדם
אולי יעניין אותך גם...
לקוחות ממליצים
למידע וייעוץ מקצועי
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן