אחד הדברים הטובים ביותר במרפסת הוא שתמיד אפשר לשנות אותה – להרחיב אותה או לסגור אותה – וכל שינוי מוסיף ליופייה ומועיל לנו. סגירת מרפסת בבניין מגורים משותף מצריכה חשיבה מעמיקה, תכנון ובקיאות בדרישות החוק. רוצים לסגור מרפסת? אתם לא לבד.

ישראלים רבים חושבים על כך ומתלבטים מה לעשות. אבל האמת היא שזה לא צריך להיות כל כך מסובך. אולי תתפלאו לגלות שאפשר לסגור מרפסת בקלות בלי לעמוד בדרישות החוק ובלי ללכת לאיבוד בסבך הבירוקרטיה. קראו עד הסוף כדי להבין מה נדרש בחוק, ואילו חלופות עומדות לפניכם. הינה כל מה שאתם צריכים לדעת על סגירת מרפסת בבניין משותף.

סגירת למרפסת זכוכית נאספת

רגע לפני הסגירה – מה החוק אומר?

סגירת מרפסת בבניין משותף היא תהליך מוסדר המחייב עמידה בדרישות החוק. חשוב לזכור שאי אפשר להתחיל בתהליך בלי לקבל היתר בנייה מהרשות המקומית.

מומלץ להתייעץ עם שמאי או עם מהנדס בניין לפני שמגישים בקשה להיתר בנייה. הם יכולים לקבוע אם הסגירה היא למעשה תוספת בנייה, ואם אינה פוגעת במבנה. זכרו שעל פי חוק חלות הגבלות בנייה על בעלי דירות בבניינים משותפים, ולכן בעלי דירות אינם מורשים לערוך שינויים מבניים בדירותיהם ללא היתר.

אם אנשי המקצוע קובעים שאין מניעה בסגירת המרפסת, אתם יכולים להגיש בקשה להיתר במחלקת ההנדסה של הרשות המקומית שלכם. התהליך מורכב למדי ועלול להיארך זמן, ולכן מומלץ להתאזר בסבלנות. יש לזכור שקבלת ההיתר מותנית בהסכמה של מרבית בעלי הדירות (75 אחוזים מבעלי הדירות ששני שלישים מהרכוש המשותף סמוך לדירותיהם).

סביר להניח שלא כל הדיירים יסכימו לתהליך ואף יתנגדו לו נחרצות. לא תוכלו לקבל את ההיתר לסגירת המרפסת אם לא תקבלו את ההסכמה של דיירי הבניין. דברו עם השכנים שלכם והסבירו להם למה חשוב לכם לסגור את המרפסת. הבטיחו להם שרכושם לא ייפגע, ומלבד אי הנוחות הזמנית של תקופת הבנייה חייהם ישובו לשגרה מהר.

מתקשים לקבל את הסכמת הדיירים? הדרך להיתר מתארכת ומייאשת? חכו; יש חלופות חוקיות לסגירת המרפסת, והן אינן מצריכות היתר או הסכמה.

 

חלופות חוקיות לסגירת מרפסת

אם אתם מחפשים חלופות לתהליך סגירת מרפסת מקורה בבניין משותף, הינה כמה חלופות מומלצות שיעזרו לכם לשפר את מראה המרפסת או להרחיב את שטח הבית:

 

זכוכית נאספת

זכוכית נאספת משפרת מאוד את חזות הבית ומשמישה את המרפסת לשימוש פנימי. היא מגינה על המרפסת מפני פגעי מזג האוויר אך בד בבד שומרת על תחושה של מרחבים פתוחים. אין צורך בהיתר מהרשות המקומית להתקנת זכוכית נאספת.

כמו כן הסכמת השכנים אינה נחוצה. ישראלים רבים כבר הגשימו את החלום של סגירת המרפסת בקלות ובפשטות עם זכוכית נאספת והוסיפו לדירותיהם תוספת איכותית ושימושית.

זכוכית נאספת

פרגולה חשמלית

פרגולה חשמלית היא מבנה ארעי שמוסיף למרפסת יופי וקסם. אפשר להתקין אותה ללא היתר, ואין צורך בהסכמת השכנים. בלחיצת כפתור אתם יכולים להוריד את הסוככים העוטפים את קירות הפרגולה ולקבל מרחב משפחתי פרטי, יפהפה ונוח שמרחיב את שטח הבית ומשמיש את המרפסת כמרחב סגור או סגור למחצה.

תכנון פרגולה למרפסת

 

סוככים

סוככים הם חלופה איכותית לסגירה חלקית של המרפסת. הם מספקים צל והגנה מהחום של הקיץ ומגשמי החורף. יש סוככים מסוגים שונים החל בסוככים פשוטים וכלה בסוככים חשמליים, מורכבים, מעוצבים ואיכותיים. קל להתקין סוככים, ואין צורך בהיתר בנייה או בהסכמה של השכנים.

 

 

לסגור את המרפסת עם הפרגולות החשמליות של כתום

פרגולות הן חלק בלתי נפרד מהנוף העירוני בארץ. הביקוש להן עצום, וזה לא מפתיע. אם אתם רוצים לסגור את המרפסת עם פרגולה חשמלית, חשוב שתדעו שמומחיות וניסיון עושים את ההבדל בין פרגולה פשוטה ובין פרגולה מרהיבה שמתאימה בשלמות למרפסת הביתית.

הפרגולות החשמליות של כתום הן שם דבר בארץ הודות לניסיון רב־השנים של צוות החברה. חברת כתום מתמחה בהתקנת פרגולות ובהתאמתן לשטח המרפסת ולמבנה הבית. צוות כתום עושה הכול במפעל החל בתכנון, דרך העיצוב והבנייה וכל בהתקנה.

בין שהמרפסת שלכם נמצאת בקומה נמוכה, ובין שהיא נמצאת בקומה גבוהה או בקומת הפנטהאוז, אנחנו בכתום נתאים לכם את פרגולה מושלמת שתעשיר את הנוף במרחב החיצוני של הבית.

סיכומו של דבר, סגירת מרפסת בבניין משותף היא תהליך ארוך ומרוכב המחייב תכנון קפדני, עמידה בדרישות החוק וחשיבה יצירתית. ואם אתם יצירתיים במיוחד, אתם ודאי מבינים שאין צורך לסגור מרפסת; די להתקין בה פרגולה חשמלית מעוצבת או לבחון חלופות אחרות כדי ליהנות מכל היתרונות של הסגירה בלי לעבור את מסכת הבירוקרטיה הנדרשת.

מוכנים לחשוב על חלופה לסגירת המרפסת הביתית? דברו איתנו. אנחנו נתאים לכם את הפתרון המושלם ונוודא שתרגישו בו בבית. מחכים לכם בכתום.

למה לסגור איתנו

מה אומרים עלינו?

חיפשתי סגירת חורף בירושלים והסביבה למספר מסעדות שברשותי עד שהגעתי לכתום. מאז שהכרתי את יהודה הבנתי שאין לו תחליף. כתום הרכיבו לי מספר לא מבוטל של סגירות חורף וכל אחת מוצלחת מקודמתה. השירות שלהם מדהים והאנשים משכמם ומעלה.

כאשר נתקלים בעבודות של חברת כתום אז רואים שזה יצא מהפעל שלהם והורכב על ידם, למה? כי זה פשוט נראה ללא רבב. הזמנתי סגירת חורף למרפסת וקיבלתי בנוסף עיצוב מדהים והמון מחמאות. תודה רבה ליהודה וכתום, ממליץ בחום.